PerbetulkaN NiatKu SemuLa...Sebelum Terlambat

Monday, February 1, 2010 at 6:29 PM
Tatkala petang 2, aku mula memikirkan...apa sebenarnya yg aku sdg alami ini....kdangkala jiwa berasa lain...ingin memberontak...malas dan bebas....walaupun begitu, aku masih mampu mengcover demi bdk2 aku kat SMVBw....yeah, aku akui, sedikit sebanyak kehadiran ak dalam LM telah mengubah hidup aku....aku jd makin suka bersembg dgn org...walaupun yg aku x brp kenal atau x kenal lgsg pown....berbeza dari aku yg dulu....

Tp apa sbnrny yg brlaku pd diriku...niatku utk menghadiri LM awal2 dahulu adalah ikhlas....soal2 jodoh itu ak ketepikan dan kalau ianya hadir jg maka aku akan anggap ianya sebagai satu rezeki....Persoalannya sekarang, apa yg bermain di fikiranku ketika ini....ketika mengjr bdk2 f5 dan ketika aku sudah tidak diperlukan utk mengjr f5...skrg ak mngjr f4.....ati aku jd sedikit lain...da aku perasan sgt beza itu...

Wahai hati...jangn pernah kau mudah2 terpedaya dgn kecantikan / keindahana dunia....bukalah ati dan akal fikiran....bukalah mata seluas2nya dan gunakanlah pengetahuan agama yang telah sedia ada dalam diri utk berfikir secara waras, rasional dan tidak melampaui batas...

Ingat; kau memikul amanah mendidik anak watan di bahu kau....jgn lah rosakkan amanah itu hanya kerana nafsumu yang x pernah puas dgn apa yg ada....

-sekian-

1 Responses to PerbetulkaN NiatKu SemuLa...Sebelum Terlambat

  1. Anonymous Says:

    good luck!