Fasa Penjimatan

Tuesday, July 28, 2009 at 10:32 PM
Assalamualaikum....

Syukur akhirnya aku ade jgk la sket kekuatan utk update blog ni....harap2 aku da x malas update blog ni....klu blh harian....huish...mcm ssh je nak dicapai...hehe....

Ok, sem ni ak da jadi penduduk ttp utk menetap di rumah sewa mat mie dan rakan2....hidup aku bahagia dan tenteram di sini dibandingkan dengan life aku di perwira masa zaman kadet dlu...x tenteram tau....sket2 pk pasal latihan, sket2 pk pasal denda....ape da....mane nak dtg tenang dlm hati klu selalu g2 je....

k la...dlm smggu ni aktiviti memasak makan malam kt rumah ni telah dirasmikan....bukan ape, sbgai langkah penjimatan kos sara hidup akibat daripada devisit kewangan setengah tahun yang tinggi (ayat x mngalah padahal ak pn x tau ape yg aku merepek ni)...

mcm2 ragam masakan ade antara 4 org mat macho yg tinggal kt rumah ni...tmasuk la ak...hehe...ade yang bergenang dgn minyak, ade yg tertumpah minyak panas dlm kuali atas kaki, ade sayur yang gagal...ade je bnd2 sengal yg blaku kat dapo 2...heheh...tp xpe...2 sume dijadikan pengalaman utk pedoman pd masa depan....gagal sekali x bermakna gagal selamanya...kan...

buat mase ni tukang msk yg agak 'expert' sket yg ak bley listkan ialah matmie...diikuti mels, zamani dan lastly mgkn ak kot...heheh...ntah la...layan je...memandai je la aku rankingkan bdk2 rumah aku ni...apa da....

for the meanwhile, seronok, seronok jg...psm 2 aku tu bahaya tau...da le guna duit geran fakulti utk projek aku 2...klu x siap mampuih aku....huhu....

k la, maleh nak cakap bnyk...cakap bnyk pown bohong (ayat staf zawawi), disini aku sertakan preview shot menggunakan hp sony ericksson K850 berkuasa 5.0 megapiksel....(baru beli, baru beli)...hehe...ok, semoga hidup aku makin hari makin bagus disamping redha ALLAH Taala ke atasku....amin...

-sekian-

2 Komentar

  1. IR NaDzALiK Says:

    mana satu dr air tgn ko???..;p

  2. Anonymous Says:

    anyway...
    tahniah dah dpt dpur sendiri...
    lastly tcapai gak hajat korang nk msk sem ni...
    msk leklok...
    jgn ad tkena minyak pns lg...
    hehe