Exercise Tempur Nafsu : Hari 9 - 11

Tuesday, September 1, 2009 at 8:42 PM
Dalam hari2 ni aku dilanda satu penyakit yg sedang cuba aku lawan....penyakit giler cari duet secara online....hurm...ape la hai...yang ko terkejar2 sgt psal duit ni nape....hish.,sedarlah wahai diriku...bukan senang ko nak bt duit dari internet ni....kena usaha yg mmg agk berterusan....tpi 2 la kan...bile nfsu da berbisik2....membisikkan kejayaan yg maya....maka hati akan menjdi kabur...kabur dgn realiti sebenar kehidupan ttpi asyik dgn fantasi....

"Apabila engkau mengejar dunia, ia akan lari meninggalkan mu...apabila engkau mengejar akhirat, dunia berada di genggamanmu... "

Ya, aku setuju dgn kata2 itu....sbb aku dah laluiny...sbb aku dah alaminy....ya, dunia meninggalkan ku dalam keadaan terkapai2 bila ak mengejarny kmudian jatuh tersungkur...dunia...khayalan....fatamorgana....susah utk aku ramalkan....

Semalam...2 hari lepas pn...aku hmpr2 saja dilanda kemalasan dan kemurungan yg ketara sebb wang...sbb dunia...dan yg paling aku bersyukur ialah aku masih mmpu berkata2 pd diri dalam hati...din, kau cuma berusaha...ALLAH menentukan...engkau berusaha dan berserah kpd ALLAH.... bukan aku yg menentukan pelaburan aku berjaya atau tidak...aku hanya berusaha...sbb aku ni hamba DIA... bukan hamba duit...

-sekian-

:::bilakah kan ku temui damai dalam hidupku:::

0 Komentar