Semangat Baru - Cabaran....

Monday, November 9, 2009 at 8:34 AM
Memang da jadi adat klu nak bt perubahan drastik pada diri, tu lah die....nafsu seolah-olah dah ikat abes diri aku.....mula2 je semangat n then semangat tu luntur secara automatik dalam diri aku....lemahny la diri aku....

Aku perlu berubah....aku memang perlu sangat2....ye la...aku ingin kembali ke saat gemilang aku.... saat yg mane aku boleh memacu kejayaan dalam idop aku... mcm aku form 4 n form 5 dlu.... tpi aku dapat sume tu dari agama ISLAM.....

Tatkala hari 2, aku melihat video dan baca kisah mengenai penaklukan KOSTANTINOPLE oleh golongan UTHMANIAH....aku mmg terasa sgt, smgt utk maju ke depan kerana ISLAM 2 membara dalam diri aku.....aku pn x tau la scra tepatny kenapa.....mgkn sbb aku teringtkan zaman2 gemilang aku dlu 2 pun adalah sebab agama ISLAM tu sendiri....bt keje ikhlas....istiqamah dalam ibadah....berusaha membaiki ibadat....dan itulah yg mgkn aku terkenangkan tatkala kisah2 itu dimainkan pada aku.....

Bc sejarah beb dan hayatiny....aku skrg ni suke sgt utk tau sal UTHMANIYAH dan kisah tahun 1453 tu...membakar semangat juang dalam hati ni...wlupun ati aku x lah sebersih Muhammad Al-Fatih dan tenteranya 200 000 tu yang menawan KOSTANTINOPLE yang dikatakan oleh Rasulullah S.A.W. sbgai sebaik2 pemimpin dan sebaik2 tentera....


utk pengetahuan bersama KOSTANTINOPLE tu skrg ialah ISTANBUL (Turki) n utk tau susah x susah nak tawan kota tu boleh refer http://read1453.blogspot.com/

....800 tahun penantian umat ISLAM untuk menawan kota kebal ini....tgk video ni...

http://www.youtube.com/watch?v=03PQYRzkxZ4&feature=player_embedded#

-sekian- PERUBAHAN BARU BERMULA

0 Komentar